afscheidscadeau

Bij een einde van een schooljaar moeten we ook afscheid nemen. 
2 van mijn leerlingen verlaten het lager en schuiven door naar het BuSo. 
Ik wilden een afscheidscadeautje maken. Maar wat? 
Toen ik ze alle 2 bezig zag in de klas wist ik het. 

De ene draagt een sjaaltje om zijn kleren te beschermen en niet helemaal nat te worden. De andere draagt een sjaaltje waar hij kan aan trekken in plaats van zijn kledij kapot te trekken. 

We gingen op zoektocht in de mekeyshop om de gepaste stofjes te vinden. 
Met hulp kwam ik tot volgende beslissingen. Fleece, droogt snel wanneer het nat is met een dun katoentje erbij. 
Het ander blauw stofje is heel stevige stof die ze ook gebruiken voor tassen. 
Een passen bias kleurtje erbij om alles af te werken. 
We konden aan de slag. Na wat zoeken om een optimaal patroon te hebben is het allemaal goed gekomen. 


De eerste is gemaakt met een drukknop. Dan blijft hij zeker goed hangen. Hier was het wat gemakkelijk om de drukknop erin te krijgen. 
De tweede werd afgewerkt met velcro. Want hij moet die kunnen aftrekken. 










Voor de afwerking werd nog de eerste letter van hun naam erop geflockt. 

Deze werden vandaag met een klein feestje overhandigd. 


Reacties