Het lang verwacht kleedje

Ik zou eens een kleedje namaken

In de winkel zag ik dit kleedje hangen. Ik vond het een geschikt kleedje om eens achter te maken. De ronde hals en de effen boord onderaan spraken me wel aan. 
Tijdens de les ging ik op zoek naar een kleedje met een ronde hals. Wanneer dit patroon overgetekend was ging onze lieve juf aan het werk. Met enkele aanpassingen aan het patroon werd het tijd om de stof te knippen. 
Op aanraden deden we dit eerst in een oefenstof. Maar ook draagbaar en bij deze zullen we er in de toekomst 2 van in de kast hebben. 
Het eerste kleedje is nu klaar. Het tweede is in de maak. 

 De ronde hals loopt voor en achteraan mooi door. 



2 jaar geleden maakte ik reeds het truitje in dezelfde kleuren. Deze zijn nu ideaal om samen te dragen. De zon scheen vandaag wel, maar met de wind erbij was ik blij met mijn bijpassend truitje. 
Heel tevreden met het eindresultaat en de vergelijking mag er wel zijn. We kunnen het nu maken in de stof dat ik voor ogen had. 

We gaan de nieuwe naaimachine gaan uitproberen. Want er staat nog een klein project op de agenda. 





Reacties

  1. Ik zag het al live, maar hier zal je veel plezier aan hebben. Alleen nog een paar 'hete' dagen, die zouden wel welkom zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten