Patroontest Blueberry Bag


Een tijdje terug werd er een oproep gedaan naar patroontesters voor een nieuwe tas. 
Een tas in twee maten. Een kleinere ideaal als handtas en een XL ideaal om op weekend te gaan. 
Zo een XL daar wilde ik de uitdaging wel voor aan gaan. En met drie kids kan je niet genoeg weekend tassen in huis hebben voor als ze eens gaan logeren. 
Juffrouw Kersjes schreef een handleiding! Amaai nie! Wat voor een, ze deed me een beetje denken aan die prachtige handleidingen van zonen09. 
Het werd er ook een stap voor stap uitgelegd en met voldoende ruimte voor creativiteit. 

Ik ging naar Larlotte en zocht een perfecte match uit. Ik ging voor een mint kleurige jeans gecombineerd met blauwe jeans. Kwestie van niet alle plekken te zien waar hij gestaan heeft. 

Na ons laatste uitje in de paasvakantie kon ik aan de tas beginnen. De deadline kwam heel dicht bij. Klaar tegen de week erna, 7 dagen de tijd had ik. Dat moet lukken. Overdag dozen vullen en 's avonds wanneer de kindjes in bed zitten ontspannen achter de naaimachine. 

Er werd dus een patroon geknipt, stof geknipt en versteviging geknipt. Ik gebruikte 1 laag 640 met daarop 2 lagen 250. Ik wou hem mooi stevig hebben. 
Op de bodem legde ik op het einde een laagje fast to fuse. Mooie strakke boden en de voering die mooi op zijn plaats blijft zitten. 




Het is er een geworden zonder voorzakjes. Daar was het voor mij even niet duidelijk en knipte ik dus verkeerd. 
Maar Stefanie deed de nodige aanpassingen zodat er niemand hetzelfde zou tegen komen. 

De bodem van de tas, mooi strak. 

En moet dat nu wel gaan regenen! Ik ging nog wat nieuwe foto's nemen buiten. 




Bij deze waren dat ook de laatste foto's van mijn creaties in ons ander huis. 
Ook hier nemen we terug een beetje afscheid. 


Het patroon is beschikbaar en aan te kopen via  www.stoffenmie.be
Voor de snelle beslissers loopt er nog tot en met 18/06 nog een fijne give- away op de blog van Juffrouw Kersjes. Zou zeggen waag je een kans! 

Alvast veel pleizer met je eigen tas. 
Bedankt stefanie dat ik deel mocht uit maken van de testers! 


Reacties

  1. Hola... ik heb veel tijd gestoken in mijn handleiding, maar dat ze aan Zonen 09 kan tippen... dat is wel een héél groot compliment! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh wat hou ik van die zachte kleurtjes en de eenvoud met strakke lijnen! Deze vind ik echt de mooiste tot nu toe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gedaan! Ik moet toch ook eens op zoek naar dat spul om de bodem van een tas te verstevigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan! Ik moet toch ook eens op zoek naar dat spul om de bodem van een tas te verstevigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi in alle eenvoud Fien! En inderdaad de mooiste die al geshowd werd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige uitvoering van de test tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super zeg! Mijn versteviging kon wel wat beter, als ik dit zie. Goed om te onthouden! Echt tof geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten