Tijd voor cadeautjes!

Er werd hier de laatste weken genaaid tegen de tijd. 
Er werd een tijdje geleden al een feest jurk gemaakt. Ik kocht reeds in augustus stof in den Beer. Ik had ook stof mee voor een vestje voor erbij. Bij deze waren we dan gekleed voor de feestdagen en de feesten die volgen. 
Het kleedje, de harlequin van LMV zou snel moeten gaan. Maar het werd er een van veel los maken en opnieuw stikken. Uiteindelijk werden er in de rug 2 nepen gestikt. Zo viel het wel perfect. 





Ik ging toch nog op zoek naar een gilet om niet in de blote armen te moeten zitten aan tafel. 

Na het kleedje werd het jasje gemaakt. Naar een patroon uit de knipmode. Het jasje werd 
voornamelijk in de les gemaakt op dinsdagavond










Tijdens de laatste les in december werden de knopen er aangenaaid. We zijn net op tijd klaar geraakt.
Maar dan moesten er nog 2 kleedjes gemaakt worden. Gelukkig waren ze al geknipt en was ik aan het eerst al begonnen. Het tweede kleedje was op maandagavond klaar. De dinsdag konden de pakjes gemaakt worden en op woensdag konden ze mee voor onder de grote kerstboom te leggen. 






De 2 zusjes waren heel blij met hun kleedje. De 116 is perfect van maat. Hélène zal er nog een tijdje in kunnen in haar 104. 

De week nadien is het oudjaar. Dit jaar mochten we onze voetjes onder tafel schuiven en bij vrienden gaan eten. Ze hebben ook 2 zoontje. Er stond hier al lang op het programma om 3 pyjama's te maken. De stoffen lagen klaar van 11 november :) . 
Bij deze gingen we van start want ik had het in mijn hoofd gekregen dat het wel leuk zou zijn als ze alle 5 dezelfde pyjama aan zouden hebben. Het werden dus geen 3 maar 5 pyjama's. Op 1 namiddag werd alles geknipt en klaar gelegd. Tegen de zondagavond hadden we er 2 en tegen de dinsdagavond 5. Op woensdag moesten alle pyjama's nog voorzien worden van een elastiek. Maar we hebben het gehaald!!


Van klein naar groot. 

Voor de 2 jongste, maat 98 en 104

maat 116

nog eens maat 116 en 122




het stapeltje met de cadeautjes :) 

Het stapeltjes voor mijn 3 aapjes :)







Ik wil iedereen nog het beste wensen voor 2015! 
En een creatief jaar. 




stof kleedje en jasje: den beer
stof kleedjes en pyjama's: stoffenspectakel. 
patroon kleedjes: louisa dres , compagnie M
patroon pyjama's: t shirt uit ottobre

Reacties

  1. Fien, wat een prachtig kleedje (glitter in de stof?) en jasje! Je straalt er helemaal mee. En zo hard gewerkt jij! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo grappig al die leuke pyjama's ... ze zullen content geweest zijn!
    en jij moe maar voldaan...
    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten