sweet sweet baby!

Vandaag mag ik eindelijk bloggen over mijn geheim naaiproject van de voorbije maanden! 

Een lieve vriendin van mij was zwanger en vroeg me haar te helpen met haar doopsuiker. 
Of ik het wel zag zitten om samen iets te naaien. 
Zij deed het opzoekingswerk naar het gepaste model van zakje. Ze wou niet alleen zakjes met doopsuiker in. De verpakkingen voor de papierenzakdoekjes vond ze ook wel leuk. 
Het werd dus een ruim assortiment. 
De stofjes werden geknipt tegen de eerste naaidag in de herfstvakantie. 
Alle hoesjes voor de papieren zakdoekjes werden die dag genaaid. Het was een echte wisselwerking en bandwerk. Samen ging het goed vooruit.



Er werden die dag ook al zakjes gemaakt voor de doopsuiker. 




Tegen het einde van de dag was het zakje gevuld voor een kleine lieve meid :)

Na alle zakjes en hoesjes werd er nog een dekentje genaaid voor in de wieg. Een lekker zacht fleeceke. 
De kleine meid zal helemaal soft liggen dankzij soft cactus. 

Er werd een tweede dag druk verder genaaid om alles klaar te krijgen. Samen met meter Ine werd alles afgewerkt. Het werd een bandwerk van strijken, naaien en linten doorrijgen. De rest van de zakjes werden gemaakt en het matrasovertrekje voor in het poppenwiegje voor de doopsuiker. 


En dan na lang wachten een dag om niet meer te vergeten,  11 januari 2015! De kleine Alice verliet haar eerste nest. 

Alles kon worden klaar gezet. 







Vandaag had ik ook nog een klein gepast cadeautje mee. We bleven in de reeks van soft cactus. 





Lieve kleine meid ik maakte met veel plezier al die leuke dingen voor jou en je mama. 
Mogen jullie veel geluk hebben samen en veel mooie momenten. 
Je zal door iedereen in je omgeving vertroeteld worden! 
Nog een dikke proficiat aan de mama!
Dikke knuffel voor jullie 2. 



Stoffen: soft cactus
zakje: Florien2, bij volle maan
zakdoekhoesjes: SoFilles

Reacties

  1. SCHITTEREND !!!
    Op en top meisjes, heerlijk roze,...
    Alice, dit is met liefde gemaakt, dat zie je zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOoh zo mooi! Een super assortiment! En wat een schoon prulleke ,)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Perfect match! Daar moet enorm veel werk in gekropen zijn, maar wàt een resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik durf wedden dat de bezoekers maar al te graag zo'n mooi zakdoekenhoesje zullen willen. Het bedje maakt het helemaal af!
    Mooie baby ook, met vele haartjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De mama geniet nog altijd na...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten