Een metekindje met naaimachine op vakantie

Laure kreeg voor de sint een naaimachine. 
Ze stond al van 6 december te blinken in haar kamer. Dus dringend tijd om bij meter Fien op vakantie te komen. 

Eerst werd er wat recht gestikt. Want de aller eerste keer dat je met een machine stikt is toch niet simpel. Ondertussen werd er in de boekjes gekeken en gingen we op zoek naar een leuk rokje. 
Het werd er een met plooitjes. Ze heeft haar rokje helemaal zelf gestikt. Ik heb enkel geholpen om te knippen en de speldjes juist te steken. 

Dju toch de foto's stonden op mijn telefoon. Maar die is binnen :( Ga nog een foto aan Laure moeten vragen. Jullie hebben deze nog te goed. 


We gingen ook eens langs de stoffenwinkel. Daar koos ze zelf haar stofjes voor haar tas. 
De binnenkant werd verstevigd met lamifix. Ze wil haar tas gebruiken als zwemzak. 
De buitenkant van de tas naaide ze ook volledig zelf. Meter stopte de speldjes waar nodig. 
Zelf naaide ik de binnenkant met de lamifix want dit was wel hard. 






patroon: Alice, mijn tas

Reacties

  1. Zo te zien hadden jullie een gezellige naaidagje samen. Heel mooie tas hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat Laure al uitkijkt naar de eerste zwemles op school,... ze zal trots mogen pronken,... én terecht!
    Er zouden meer zo'n meters moeten zijn. Fien, hou je klaar, Laure zal misschien wel vlug nog eens willen langskomen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten