Zalig aan zee2

Op 26 september vertrok ik met  een vol geladen wagen richting Knokke. 
Daar verblijven we opnieuw in een van de huizen van 'Zalig aan zee'. Mijn doel stond al vast van voor ik vertrok want er werd de week voordien al goed getekend en geknipt. 



LARS, Zonen09


Er werd geknipt in maat 98 en 116. 
Samen met alle fournituren werd alles mooi in de bak gestopt. Buiten de velcro gerekend. Jammer, maar gelukkig konden we op zaterdagmorgen eerst naar de veritas in Knokke.  

Het was opnieuw spannend want er waren terug een paar gezichten mee die ik nog niet kende. 

De vrijdagavond werd er veel gekletst. En na de maaltijd kwamen de eerste breiwerken naar boven. 
Ik had nog een tweede doel naast de 2 Larsen. Het zou leuk zijn om er elk een gebreide muts bij te hebben. 
Gelukkig was Patricia  ( van de blog no butterfly) mee! De vrouw met de ervaring! 




Na de maaltijd werd de eerste muts opgezet. Ja die bleek nadien veel te groot voor een kinder hoofdje. Dus zal het een muts voor de mama  zijn. 

De zaterdagmorgen schoten we in de startblokken. Lars 1 moet vandaag toch wel afgeraken. Een beetje later en na nu en dan los maken en raad te vragen aan de ontwerpster Sharon zelf kon ik rond 23u afklokken met mijn eerste Lars voor mijn jongste spruit. 
Zoals je kan zien was de tweede muts ook bijna klaar. De donkerblauwe is wel de juiste maat en ze gaat perfect. 



 De zondagmorgen begon ik aan de tweede Lars. Nu wist ik al waar ik moest op letten en waar ik deze keer niet meer ging los maken. Want een ezel stoot zich niet twee maal aan dezelfde steen. Of draad hier :) 




 
Tussen al het naaien was er ook tijd om gezellig buiten te kunnen eten. We hadden geluk dat de zon ook van de partij was en dat we de mooie ruimte buiten ook konden gebruiken. 




Moet er een naaimachine zijn! 

Toen ik thuis kwam waren de modellen nog wakker. Ze konden direct passen. Ze zitten perfect van maat. Daar aan de binnenkant te werken met fleece mocht de maat zeker niet kleiner zijn. 





Bedankt aan iedereen die erbij was! Het was een super geslaagd weekend! 
Op zondagmorgen deden we zelfs een strandjogging :) 


Stof: buitenkant wol; den beer
        binnenkant fleece; den beer

Patroon: Zonen09   Ga maar snel eens kijken, want sinds vorige week is er nog een nieuw broekpatroon uit! De cisse!! Allen daarheen!




Reacties

  1. Zo'n schatjes, die twee! En mooie jasjes, maar dat zei ik je al ;-) (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige jasjes, en hele mooie stoffenkeuze! (Denk je dat die bruine stof nu nog in Den Beer zou te vinden zijn?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n werk jong Fien, goed gedaan en nu en Cisse uit die supersnelle hoed van u toveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtjasjes! En wauw, en wat een tempo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel toffe jas. Staat op mijn lijstje voor volgend jaar. Voorlopig nog jassen genoeg ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten